ЗДО ”Казка” м. Чоп
місто Чоп, Закарпатська область

Освітній процес

 

Заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», актами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, Положенням про дошкільний навчальний заклад України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 305 (зі змінами та доповненнями), наказами Міністерства освіти та науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Базовим компонентом дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція (затверджена наказом МОН України від 12.01.2021 № 33), іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом та колективним договором. Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.10.2012 №1059.

            Заклад освіти надає дошкільну освіту: громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак; іноземцям та особам без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, у порядку встановленому для громадян України; внутрішньо-переміщеним особам.

            Діяльність закладу спрямована на формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі шляхом створення умов для організації освітнього процесу на роботу з дітьми, їх батьками та професійний розвиток педагогів і направлена на особистісне зростання дітей та розвиток їх компетентностей.

            Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого, інноваційного розвитку, педагогічний колектив спрямовує свою роботу на спеціально організовану освітньо-пізнавальну діяльність, надає дитині доступний віку обсяг інформації та навчає практично засвоювати важливі уміння та навички, опановувати систему моральних цінностей, отримувати життєвий та соціальний досвід спілкування та поведінки.

            Важливою особливістю роботи закладу є психологічний супровід дітей, батьків та педагогів у зв’язку зі збройною агресією російської федерації, надання психологічної допомоги дітям та внутрішньо переміщеним особам.

          

 

Організація життєдіяльності дітей насичена цікавим змістом, разом з дорослим у спеціально створеному розвивальному просторі.

  В кожній групі закладу облаштовані предметно – ігрові осередки за лініями розвитку: ігрові куточки самостійної художньої діяльності, книги, природи, розвивальних ігор, мовно – театральні, національні . . .

 

   Тематичні куточки оформлено й поновлено матеріалами, посібниками, іграшками так, щоб підказати дітям вид діяльності, хід гри. Облаштування  простору сприяє розвитку творчості, здібностей, реалізації внутрішнього потенціалу через досліди, пошук, гру, казку, музику, театр, танок, пісня, вірш.

Організоване навчання у формі занять проводяться з третього року життя дітей.

   Кількість і тривалість занять вибудовується так, щоб найскладніші для дитини завдання припадали на найбільш продуктивну частину дня й мали якнайдоступнішу форму подання матеріалу. Педагоги дотримуються правила: «Заняття проводяться радісно, оптимістично, легко, неодмінно – гри».

 

Безпека життєдіяльності дошкільнят

         Пріоритетним завданням системи дошкільної освіти є охорона життя та зміцнення здоров’я дошкільників, тому що, на наше глибоке переконання, вберегти дитину від негараздів – це значить закласти фундамент для її здорового розвитку, допомогти жити повноцінно та щасливо. А коли до цих слів додати і думку психологів, що закладене до 7 років залишається у дитини на все життя, то висновок один: основна відповідальність в становленні особистості належить батькам і вихователям, бо саме вони знаходяться поруч, коли дитина робить «перші кроки» у свідоме життя. Особливо важливо, щоб такі кроки малечі були безпечними, тому здебільшого на долю вихователів і покладена велика відповідальність формувати ті навички і установки, які дитина вже змалку запам’ятає, усвідомить та пронесе через усе життя.

         Великої значимості у нашому закладі набувають обов’язкові «Тижні безпеки дитини», де процес навчання дітлахів безпеці життя здійснюється поступово, ретельно і відповідно віковим категоріям.

         «Тиждень безпеки дитини» за своїм змістом та призначенням поєднує в собі елементи тренування з цивільного захисту та практичні заняття з малюками згідно Базового компоненту дошкільної освіти України. Під час проведення тижня організовується освітня робота з дітьми з основ безпеки життєдіяльності відповідно до навчального плану дошкільного закладу та орієнтовної тематики навчання дітей з питань особистої безпеки та норм поведінки у НС. Цей період орієнтовно складає 5 днів. Кожний день присвячений навчально-виховній роботі з малюками за одним із видів безпеки, на який запрошуються представники відповідних служб: правоохоронної діяльності, медичної та санітарно-епідеміологічної служби, пожежної безпеки та безпеки у НС.

          

Важливою складовою роботи з безпеки життєдіяльності дітей є створення відповідного розвивального середовища. Обов’язковими елементами кожної групи є куточки пожежної безпеки, безпеки на дорозі, охорони та збереження дитячого здоров’я. В кожній віковій групі є багато дидактичних, настільно-друкованих ігор та матеріалів для творчості. Варто зауважити, що розвивальне середовище кожної групи має свої особливості і ускладнюється залежно від віку дітей.

       

Інформаційно-просвітницька діяльність в дошкільному закладі здійснюється через наочні, словесні та практичні форми роботи. В коридорах та холах нашої дошкільної установи є пожежні щити та стенди, за допомогою яких закріплюються набуті знання. Щомісяця матеріали стендів оновлюються, тому інтерес до них не втрачається.

            

Вихователі вчать дітей знаходити істину, шляхом запрошення їх до обговорення та направленими питаннями підводять до відповіді. Певну зацікавленість викликають у дітей вікторини, змагання, виставки дитячих робіт.

     

Крім заходів, що організовуються безпосередньо вихователем, під час «Тижня безпеки дитини» обов’язково створюються умови для самостійних форм дитячої діяльності.

       

         Щоб навчити дошкільнят діяти зібрано та рішуче, не розгубитися у випадку виникнення надзвичайних ситуацій, у закладі проходять об’єктові протипожежні тренування. Головна умова успішного проведення - його насиченість саме практичними заходами: відпрацювання прийомів користування ЗІЗ, проведення протипожежних, евакуаційних тренінгів, відпрацювання практичних дій відповідно до «Плану дії в НС». Спеціальні навчально-організаційні заходи з цивільного захисту поєднують в собі заходи тренування щодо практичної підготовки працівників навчальних закладів діям у НС та навчально-виховної роботи з дітьми з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.

         Підвищення рівня знань та удосконалення щодо дій у надзвичайних ситуаціях працівників нашого закладу здійснюється на практичних заняттях.

     

     

        Навчання персоналу ДНЗ визначається темами загальної підготовки їх до захисту та дій в надзвичайних ситуаціях, здійснюється як самостійно, так і на заняттях. Робота з організації безпеки життєдіяльності дітей не буде ефективною без співпраці та активної допомоги батьків. Головне, зробити їх своїми однодумцями, зацікавити перспективою подальшого розвитку дітей.

         Результатом спільної роботи мають стати знання та навички малечі з різних видів безпеки життєдіяльності.

         Діти – найменш захищена частина суспільства. Опинившись в епіцентрі екстремальних подій, вони не завжди вміють і знають як діяти в несприятливих умовах, що часто приводить до невтішних наслідків. Обов’язок кожного дорослого – вберегти дитину від усіх негараздів, які можуть з’явитися на шляху маленького громадянина нашої держави.

      

      



 

  Елементи навчальної діяльності включаються також до інших форм роботи з дітьми в повсякденному житті (ігри, самостійна діяльність, індивідуальна робота, спостережливість).

  Широко використовується гра, як самостійна основна форма роботи. Кожний педагог заздалегідь продумує час, місце, умови, мету, хід проведення роботи, необхідний матеріал, обладнання, зв'язок з іншими формами організації життєдіяльності, передбачає, передбачає дії дітей, очікувані результати.

  Навчально – виховний процес у групах забезпечений необхідним пед.. обладнанням та дидактичним матеріалом, відповідно до вимог програми.

  У кожній групі створено міні – методичний кабінет, обладнано пед. шафу., де накопичено і систематизовано весь дидактично наочний матеріал для організації навчально – виховного процесу з дітьми відповідного дошкільного віку.

 



 

Ознайомлення з традиціями рідного краю

Педагогічний колектив дитячого садка забезпечує природне входження діточок у світ духовності, культури рідного народу через звернення до народних джерел, українського мистецтва, рідної природи, що допомагає сформулювати у дітей той корінь духовності, який не можна замінити жодним іншим корінням.

 

   В дошкільному закладі склалася певна система роботи щодо ознайомлення дітей з традиціями та звичаями рідного народу, національними святами, пов’язаними з визначними подіями державного значення (активна участь у міроприємствах міського масштабу святкуванні: „День захисту дітей”, „День міста Чоп”, „День незалежності&rdquo та вшанування пам’яті українських поетів Т.Г. Шевченко, Л. Українки, угорського письменника Ш. Петефі.    


 

 

        В дошкільному закладі впроваджено в практику святкування обрядових свят,  як українського народу, так і угорського:

 

 

 


 

„Різдво з колядками”,  „Таємничість святого Миколая Мікулаша”, „Великодні свята”, „Свято матері”:

Культура рідної країни – найближча до душі дитини

 


 

І кожен з нас землі дитина – що гордо зветься Україна


 

Ми українці великі й малі – любо нам жити на нашій землі

 


Розвивальні ігри в навчальному процесі

 

 

У нашому дошкільному закладі ефективно використовуємо розвивальні ігри та заняття з дітьми, починаючи з раннього віку. Належне місце відводимо грі як засобу, що допомагає вихованню сенсорних здібностей.

Спільне розв’язання ігрових завдань – незамінний життєвий досвід.

 

Гра, як провідна діяльність дошкільнят, постійно збагачує мовлення, урізноманітнює навики та вміння дітей.

Щоб нам здоровими і розумними зростати, в рухливі та інтелектуальні ігри треба грати.

 

Логін: *

Пароль: *