Дошкільний навчальний заклад ”Казка”
місто Чоп, Закарпатська область

Патриотичне виховання

 

СИМВОЛІКА м. ЧОП:

 

ГЕРБ

ПРАПОР 

 

Заняття "Рідне місто - Чоп"

Конспект заняття для дітей старшої групи

(ознайомлення з навколишнім, аплікація)

 

Мета: поглиблювати знання дітей про рідне місто, його назву, особливість розташування, історію виникнення, пам’ятні місця, культуру та звичаї. Дати поняття «велика і мала Батьківщина», про те, що кожне місто, кожна вулиця є невід’ємною складовою держави Україна. Продовжувати навчати дітей відповідати на запитання поширеними реченнями, збагатити словниковий запас назвами пам’ятних місць. Виховувати почуття гордості за свій рідний край, за Батьківщину, любов та бережливе ставлення до рідних місць. Формувати бажання свідомо спілкуватися українською мовою, з повагою відноситися до людей різних національностей, що проживають у місті.

Матеріали: фотоальбом із зображенням пам’ятних місць міста, набір листівок «Моє місто – Чоп»; герб та прапор міста Чоп.

Попередня робота: екскурсія з вихователем по пам’ятним місцях міста Чоп, екскурсії з батьками на місце їх роботи, перегляд фотографій розвитку міста, вивчення віршів, прислів’їв, приказок по темі, розповіді вихователя про місто.

Хід заняття:

(Заняття проводиться в групі, прикрашеній роботами дітей на тему «Моє рідне місто»)

Вихователь: Добрий день! Перед початком нашої розмови мені хотілося б дізнатися, який настрій ви принесли з собою.

(Діти показують вихователю стрічку того кольору, який відповідає їхньому настрою)

Діти, наша розмова буде про наймиліший серцю край – нашу Батьківщину та наше рідне місто. Як називається наша Батьківщина? Як називається місто, в якому ви живете? (Відповіді дітей). Наша Батьківщина називається Україна, вона велика і багата, складається із окремих міст, сіл, вулиць та будинків. Україна – це велика наша Батьківщина, це край де живуть українці, український народ. А рідна домівка, дерева, квіти вздовж вулиць, рідне місто Чоп – це наша мала батьківщина.

А яке головне багатство нашої рідної землі, Батьківщини, рідного міста? (Вихователь пропонує дітям поглянути у скриньку, на дні якої – люстерко. Кожен побачить своє відображення в люстерку. Вихователь підводить дітей до думки, що головне багатство на землі – Людина.)

Тільки люди можуть зберігати свій рідний край, свою землю!

Сьогодні ми поговоримо про наше рідне місто Чоп, де ви народились, живете разом з батьками, ходите в садочок, підете в школу. Це місто залишиться для вас рідним на все життя.

(Розгляд фотоальбома, розповідь вихователя про історію міста)

Чоп – найзахідніше місто України і єдине закарпатське місто, яке не є райцентром. Натомість це важливий залізничний і автотранспортний вузол на кордоні з Угорщиною та Словаччиною, це найзахідніше місто України, розташоване між річками Тиса та Латориця. Перша письмова згадка про місто Чоп датується 1281 роком. Наше місто має мальовничі вулиці, історичні пам’ятники та церкви різних конфесій. Чоп – інтернаціональне місто. Тут протягом століть пліч-о-пліч живуть угорці, українці, словаки, роми, росіяни.

   

    

Легенда про місто Чоп

У замку, що знаходиться на березі річки Тиса, жив чоловік з жінкою. У них скоро мав з’явитися малюк. Через деякий час чоловік пішов на війну. Одного разу в замок прийшла дуже бідна жінка з синами - близнюками, яка просила у панянки грошей. Але горда пані замість того, щоб дати гроші, прогнала і насварила її. Від відчаю бідна жінка прокляла панянку і побажала їй мати дуже багато дітей. Незабаром у пані народилося семеро хлопчиків. Мати дуже злякалася, тому що у ті далекі часи мати семеро близнюків було великим гріхом. Жінка поклала дітей у корзину і кинула у річку. Один рибалка знайшов дітей, приніс додому і залишив їх жити у себе. Пройшло багато років, хлопці виросли і завітали на велике свято. Там хлопці зустріли свого справжнього батька. Чоловік зрадів синам і подарував їм маєтки. На їх честь назвали такі села: Чоп, Лоня, Саловка, Есень, Ашвань, Струмківка і Телек.

  • Давайте ми з вами помандруємо вулицями нашого міста. (Діти промовляють слова та вільно рухаються по кімнаті імітуючи рухи водія).

Від міста до містечка, від села і до села, де дорога пролягла,

Перевозить дім людей - і дорослих і дітей.

І зупинка –Дитячий садок (діти розглядають фотографіі)

У тихому затишному місці, серед квітучих сакур і квітів розмістився наш дитячий садок «Казка», у якому виховується понад 300 дітей. У садочку є просторі групові кімнати, музичний та фізкультурний зали, ігрові майданчики. Мова навчання у нашому садочку є українська. У 1987 році створено угорськомовні групи, де поряд з їх рідною мовою навчаємо маленьких угорців української мови. 

    

- Де ми з вами знаходимось?

- Як називається наш садочок? («Казка»)

- Як називається наша група?

- На якій вулиці знаходиться дошкільний заклад? (вул. Миру)

ІІ зупинка- Стадіон (розгляд фотографій)

Поряд з дитячим садочком знаходиться навчально-тренувальна спортивна база «Локомотив», до якої входять футбольні, баскетбольні, волейбольні майданчики, тенісні корти та бігові доріжки. Свої спортивні розваги та свята ми теж проводимо на стадіоні.

  

- Що роблять  на стадіоні?

- Хто і чим займається на стадіоні?

Щоб здоровим ,сильним стати, треба спортом всім займатись.

На стадіон скоріш іди, і займайся спортом ти.

ІІІ зупинка- Школи (розгляд фотографій)

У місті діє дві загальноосвітні школи з українською та угорською мовами навчання, музична школа та дитячо-юнацька спортивна школа. ЗОШ І-ІІІ ст. №1 було відкрито у 1945 році. Протягом тридцяти років школу очолював Степан Кадар. Число учнів за цей час зросло від кілька сотень до однієї тисячі. На його честь за вагомий внесок у розвиток школи було встановлено меморіальну дошку.

  

   

- Хто навчається у школі?

- Хто працює у школі?

ІV зупинка-Європейська площа(розгляд фотографій)

Європейська площа розташована у самому центрі нашого міста. Поряд з нею знаходиться будівля Чопської міської ради. Вихованці та колектив дошкільного навчального закладу "Казка" є активними учасниками святкових заходів міста Чоп.

   

  

      

  

2 травня 2019 року у місті Чоп відбулося відкриття пам’ятного знаку «Полум’я миру» високоповажними нащадками королівської австрійської родини Габсбургів – Шандором та Гертою Маргаретою Габсбург-Лотрінген, членами громадської організації «Посольство Миру» та міжнародної асоціації «Полум’я миру» (The Flame of Peace), які також завітали і до дошкільного закладу з подарунками для малечі.

- Що відбувається на площі у святкові дні?

- Що майорить над площею?

Давайте розглянемо герб нашого міста та прапор. На синьому полі два золоті ключі покладені в андріївський хрест, на їх перетині залізний знак - залізничне колесо, з якого виходить два крила. Колесо з крилами характеризують Чоп, як значний залізничний вузол, два золоті ключі символізують місто як «ворота в Україну». Прапор міста – квадратне полотнище, розділене вертикально на дві рівновеликі частини, на синьому фоні – жовтий ключ вушком догори, поле з вільного краю розділене білими та синіми хвилястими смугами. Прапор несе елементи та кольори герба.

V зупинка - Залізничний вокзал (розгляд фотографій)

Наші потяги перевозять людей і вантажі по Україні та до сусідніх країн  – Угорщини, Словаччини. На залізничному вокзалі зупинись, та уважно навколо подивись.

    

- Що ми бачимо на залізничному вокзалі?

- Кого везе поїзд? Як називаються перші вагони?

- Хто керує потягом? Куди можна поїхати на поїзді?

Бачите скільки цікавих місць є у нашому місті.

VІ зупинка- Військові частини (розгляд фотографій)

У місті Чоп знаходиться залізнична військова частина та прикордонна військова частина, які мають кінологічну службу. Кінологи побували у дитячому садочку, показали дошкільнятам вміння собак та розповіли малечі про правила поведінки із чотирилапими друзями.

   

   

  

 

- Чому Чоп  називають прикордонним містом?

- Які держави межують з кордоном поблизу міста Чоп?

- Хто охороняє кордон нашої держави?

- Чим займається кінолог?

- У кого батько служить прикордонником?

 

Диактична вправа: «Розкажемо про місто».

Вихователь розпочинає речення, діти мають логічно завершити його.

  • У Чопі багато........(вулиць, пам’ятників, будинків). Назвіть вулиці, які ви знаєте (вул. Головна, вул. Квітова, вул. Молодіжна, проспект Залізничників, вул. Миру, вул. Берег, на якій встановлено меморіальну дошку уродженцю Чопа, почесному громадянину Великої Британії та кавалеру Ордена Честі Франції Яну Горалу.
  • Навесні цвітуть квіти, сакури, і Чоп стає.......(квітучим, гарним, зеленим, пишним).
  • У Чопі живе багато людей, і чимало гостей відвідують наше місто. Отже, Чоп -.......(багатолюдний, гамірний, гостинний). Частими гостями нашого садочка є делегації з Угорщини, Австрії. У березні 2019 року результатом нашої тісної співпраці стало підписання відповідних документів передачі оновлених приміщень ДНЗ та ігрових майданчиків, завдячуючи благодійній допомозі Угорщини. На урочистих заходах були присутні поважні гості – державний секретар Угорщини, консул Генерального консульства Угорщини в Ужгороді, керівник Закарпатського угорськомовного педагогічного товариства, Чопський міський голова та депутати міської ради від партії КМКС. 

Делегація на чолі з головним державним санітарним лікарем Угорщини, спільно з генеральним консулом Генерального консульства Угорщини у м. Ужгород подарували дітям подарунки.

Також до дитячого садка завітали гості з Австрії: святий Ніколас та представники благодійної організації «Посольство миру «Flame of Peace», які подарували дітям солодкі подаруночки та побажали здійснення усіх найзаповітніших мрій.

А щоб наше місто завжди залишалося таким, нам треба робити добрі справи.

 

   

  

 

Фізкультхвилинка «Добрі справи»

Той, хто любить працювати,

Має добрих справ багато.

(ритмічно плескають в долоні)

Квіти в квітнику полити,

Деревце ще посадити.

Підмести в садку доріжку,

Ще і наш майданчик трішки.

Збудувати годівнички.

Для горобчика й синички,

Щоб у всіх наших діток,

Був красивим дитсадок.

 

Вихователь: Красу нашого міста описували у своїх віршах поети. Я пропоную вам їх послухати.

 

Чоп – чудове рідне місто,

Дивовижної краси.

Все зелене, дуже чисте,

Любим  його я і ти.

Тут каштани й сакури,

Чарівної краси.

Річки Тиса й Латориця -

Зелені береги.

Всюди повно квіточок,

Як в садочку діточок.

Любим наше місто рідне,

Бо до всіх воно привітно.

Будемо ми підростати

Наше місто прославляти.

 

Ранок. Знову сонце сяє,

Моє місто оживає.

Заглядає промінь сонця

В кожен дім, в кожне віконце.

Треба всім скоріш вставати,

На роботу поспішати.

А малятам – діточкам

Час іти до дитсадка.

 

«Коло вражень». Підсумок заняття.

Вихователь: Які ваші враження від заняття?

  • Що сподобалося?
  • Кому про це хотіли б розповісти?
  • Що сподобалося робити найбільше? (Відповіді дітей)

Ось і завершилася наша подорож по рідному місту Чоп. Давайте будемо берегти і шанувати його, любити і прославляти. Дякую вам всім за увагу!

Педагогічний колектив дитячого садка забезпечує природне входження діточок у світ духовності, культури рідного народу через звернення до народних джерел, українського мистецтва, рідної природи, що допомагає сформулювати у дітей той корінь духовності, який не можна замінити жодним іншим корінням. 

В дошкільному закладі склалася певна система роботи щодо ознайомлення дітей з традиціями та звичаями рідного народу, національними святами, пов’язаними з визначними подіями державного значення (активна участь у міроприємствах міського масштабу святкуванні: „День захисту дітей”, „День міста Чоп”, „День незалежності”) та вшанування пам’яті українських поетів Т.Г. Шевченко, Л. Українки.

 

ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

ДНЗ «КАЗКА» м. Чоп на період 2013- 2018 року

З НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
дітей дошкільного віку.

  1. Загальна частина

   Національно -  патріотичне виховання дітей та молоді визначається як комплексна система і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім'ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів з формування у молодшого покоління високої  патріотичної свідомості, вірності, любові та Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави.

Вступ

    Найважливіші завдання – виховати (зростити) покоління за поколінням – гідних, розумних українців, патріотів своєї держави.

Національна самосвідомість й гідність, дбайливе ставлення до державної та рідної мови, історії, культури й традицій свого народу і держави, любов до малої батьківщини, інтерес до міжнаціонального спілкування та інші основи формуються за допомогою цілеспрямованого педагогічного впливу на дитину в умовах дошкільного закладу.

    Програма є орієнтиром для здійснення національно-патріотичного виховання дітей  дошкільного віку у  закладу.

    У дошкільному  навчальному закладі національно – патріотичне виховання дошкільників здійснювати  згідно з положеннями Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Стратегії національно – патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 – 2020 роки (затверджена Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року за № 580/2015). Концепції національно – патріотичного виховання дітей та молоді (затверджена Міністерством освіти і науки України від 16 червня 2015 року за № 641), інших документів, що унормовують діяльність закладів освіти.

  1. Мета, завдання

     Виховати громадянина України, який знає, любить, поважає культуру свого та інших народів, проявляє ціннісне ставлення до них.

Виходячи з цієї мети, можна сформулювати і завдання програми, а отже, й національно – патріотичного виховання загалом:

  • формування у дітей основ духовності, необхідних для розвитку внутрішнього світу особистості;
  • формування позитивного ціннісного ставлення дитини до себе. своїх рідних і близьких, до працівників дитячого садка, друзів, відомих працівників дитячого садка, друзів. відомих співвітчизників, суспільства, до рідного етносу. а також толерантності до етносів – сусідів;
  • ознайомлення з історією краю, життям і побутом народів України, з рідною культурою і культурами інших народів;
  • формування почуття любові до Батьківщини, ціннісного ставлення до українського народу, держави, нації;
  • навчання державної мови.

3.Принципи реалізації національно –патріотичного виховання

У реалізації зазначених завдань маємо спиратися як на загально педагогічні принципи виховання (дитино центризм, природо – і культуро відповідність, гуманізм, врахування вікових та індивідуальних особливостей), так і на розкритті в Концепції принципи, що відображають специфіку національно – патріотичного виховання, а саме:

  •  національної свідомості, що передбачає формування національної самосвідомості, виховання любові до рідної землі, свого народу, шанобливого ставлення до його культури;
  • само активності й саморегуляції – спрямовує на активізацію самостійної діяльності дитини, її здатності до критичності й самокритичності, прийняття самостійних рішень;
  • полі культурності – полягає у формуванні в дітей відкритості, толерантного ставлення до культури, мистецтва, вірувань інших народів, здатності диференціювати спільне і відмінне в різних культурах, сприймати українську культуру як невід’ємну складову загальнолюдської;
  • соціальної відповідності – визначає необхідність узгодженості змісту, методів патріотичного виховання з реальними умовами життя, соціальною ситуацією, у якій організовується виховний процес;
  • історичної і соціальної пам’яті, між поколінної наступності – передбачає ознайомлення дітей з історією та культурою народу, його мовою, народними традиціями та звичаями, що забезпечує єдність, наступність і спадкоємність поколінь.

4.Шляхи та способи розвязання

Створити та постійно поповнювати освітнє середовище, як підґрунтя національно-патріотичного виховання;

  • оформити куточки державної символіки, наглядної агітації в дошкільному закладі;
  • оформити інтер¢єр закладу в національно-патріотичному стилі.
  • створення гуманної та патріотичної поведінки всіх учасників освітнього процесу в днз.

 

З метою підвищення професійної майстерності педагогів забезпечити організаційний та методичний супровід:

 проведення педрад

  • «Патріотичне виховання дітей засобами інтегрованої освітньої діяльності»;
  •  «Чи потрібні дитині права?»
  • «Реалізація творчої спадщини В. Сухомлинського в освітньому процесі дошкільного закладу».
  • «Формування духовно – моральних якостей особистості дитини через залучення до джерел народного мистецтва».
  • Формуємо мовленнєву компетентність дошкільнят.

 

проведення семінарів – практикумів:

  • «Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності»;
  • «Долучаємо до мистецтва. Лялька мотанка власноруч»;
  • «Особливості виховання патріотизму у дошкільників».

З метою підвищення якості освітнього процесу з питань національно-патріотичного виховання систематично здійснювати тематичні перевірки:

  • «Організація роботи з правового виховання дітей»;
  • «Формування якісного рівня патріотичного виховання» (середні. старші групи).

Відкритий показ та колективний перегляд занять.

  • Рослини багатство народу-гордість українського роду.
  • Подорож Україною.
  • Рідна земле, матінко моя  і мова моя солов’їна.
  • Закарпатські вечорниці.
  • Як козаки по сіль ходили. (фізкультурна розвага)
  • Мій дитячий садок полюбляє дітей.
  • Нехай у нас буде ім¢я і земля, яку ми можемо назвати своєю.
  • Мій дитячий садок полюбляє діток.

Консультації для вихователів:

  • Виховання в дітей патріотизму і толерантності до людей різних національностей.
  • Організація роботи з національно – патріотичного виховання дітей.
  • Декоративне мистецтво в роботі з дітьми.

Посилити роль родини у процесі національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку.

Батьківські збори

  • Виховання справжніх патріотів.
  • Правове виховання підростаючого покоління.

Консультації для батьків:

  • Сімейні традиції у вихованні дітей.
  • Формування громадянської компетентності дошкільників.
  • Сім'я – найдорожчі люди для дитини.
  •  Говоримо українською в умовах двомовності.
  • Діти в період збройного конфлікту.
  • Як залучати дітей до морально – патріотичного виховання вдома.

З метою виховання любові до свого народу, шанобливого ставлення до його культури, письменників рідного краю,  формування уявлень дітей про традиції, обряди та звичаї України систематично організовувати обрядові свята:

  • Святий Миколай, до нас у гості завітай.
  • Три празники в гості.
  • Різдво Христове.
  • Водохреща.
  • Стрітення.
  • Великдень.
  • Живеш Тарасе поміж нас.

Забезпечення активності дітей у заходах, які проходять у місті Чоп(відзначення державних та народних свят)- День прапора, День незалежності України, День Конституції, День захисника України, День міста Чоп, День захисту дітей.

Участь дітей у волонтерських проектах:

  • Серце до серця;
  • Допоможи захиснику України;
  • Подаруй ангела захиснику;
  • Виготовлення листівок, подарунків до свят для бійців АТО;
  • Збір пластику для виготовлення протезів.

Участь дітей, батьків у спеціально – організованих трудових акціях. Піклуючись про довкілля діти проявляють свої патріотичні почуття, усвідомлюють істинну суть патріотизму.

  • Акція: За чисте довкілля.

Проведення конкурсів та виставок

  • Конкурс дитячих малюнків до Дня вишиванки «Барвисті вишиванки»;
  • Конкурс – виставка малюнків «Україна – моя Батьківщина»
  • Відзначення Міжнародного дня рідної мови.

Висвітлення діяльності дошкільного навчального закладу з питань патріотичного виховання ( мережа інтернет, сайт ДНЗ, публікації в газетах).

5.Очікувані результати:

Відповідно до поставленої мети та завдань сумарний кінцевий показник набутих дитиною життєвих компетенції у контексті національно – патріотичного спрямування передбачає, що дитина перед вступом до школи має:

  • усвідомлювати, що прізвище та ім¢я по батькові вказують на її належність до роду, своєї родини, її традицій і звичаїв.
  • виявляти інтерес до спільних родинних справ, свят, зустрічей; брати участь у складанні історії роду, веденні родовідного дерева.
  • пробудити у дітей пізнавальний інтерес до історії рідного народу, його  культури, побуту, звичаїв, традицій.
  • бути відкритою для контактів з людьми різного віку, статі та національності; орієнтуватися в тому, що кожна країна має свою територію, на якій проживають люди, мають свою культуру, звичаї, мову.
  • мати сформоване уявлення про традиційне українське житло: цінувати сімейні реліквії, отримані в спадщину;виявити готовність брати участь у суспільно – значущій діяльності спільно  з дорослими, отримувати задоволенні від колективної праці.
  • виявляти власне ставлення до народних мистецьких традицій, фольклору; вирізняти українське декоративно – прикладне мистецтво, своєрідність українських пісенних жанрів, музично танцювальних.
  • розуміти, що в Україні українська мова є державною мовою; розрізняти близькі, але не однакові звуки рідної та української мов; прищеплювати любов до українських народних казок, оповідань, віршів.
  • підвищити рівень теоретичної підго­товки педагогів щодо питань патрі­отичного виховання дошкільників в умовах сьогодення;
  • розкрити необхідність посилення патріотичного виховання у ДНЗ;
  • удосконалити уміння і навички педагогів щодо орга­нізації патріотичного виховання до­шкільників.

Консультація для батьків «Патріотичне виховання дітей старшого віку».

Дитинство – час незабутніх переживань, яскравих вражень, які довго зберігаються в пам"яті людини і стають органічною частиною її духовного світу, що пов"язує з рідною домівкою, місцями , де вона народилася і зросла.

Дошкільний вік є сприятливим періодом для розвитку патріотичних почуттів. Патріотичне почуття це переживання, з яких у майбутньому виросте громадянська позиція особистості, її людська та національна гідність. У дитинстві вони виявляються в любові до , рідної оселі, міста , в якому народилися, рідної землі, , шанобливому ставленні до культури своєї родини , мови. Дошкільник тільки починає осягати ці складні почуття і його не можна квапити. Патріотичні почуття дошкільників формуються в процесі спілкування з оточуючим середовищем людьми, виконання з ними спільної діяльності. Вони спрямовані на розкриття і формування спільно людських моральних якостей особистості любов, гідність,вірність, відданість батькам,залучення до джерел національної культури,збереження природи рідного краю. Виховання емоційно- діяльнісного ставлення та почуття причетності до оточуючих.

Саме тому робота з патріотичного виховання охоплює цілий комплекс завдань,серед яких патріотичними є :

Виховання в дитини любові і почуття причетності до своєї сім"ї, до дитячого садка,вулиці,міста;

Формування бережливого ставлення до природи рідного краю;

Формування толерантності, почуття поваги до інших людей;

Формування поваги до моральних цінностей,традицій, звичаїв,культури рідного народу;

Ознайомлення дітей із символами держави.

Патріотизм кожної дитини починається з рідної домівки,домашнього вогнища. Неньчина колискова пісня та її ніжне слово, мовлене рідною мовою, батькова мудра настанова та наука, бабусині казочки та дідусеві легенди, родинні традиції та звичаї - з усього цього виростає патріотизм. Бо все це глибоко западає в душу і ніколи не забувається.» З родини йде життя людини», « Без сім"ї немає щастя на землі»саме так говорить народна творчість про родину.

Пригадайте, шановні батьки, прислів"я про родину.

Саме в родині закладаються засади патріотично – моральної та національної свідомості: в ході щоденного життя, в його радостях і смутках зароджується взаємоповага між людьми,любов,симпатія. При цьому важливо,щоб дитина навчилася не тільки брати, але й віддавати любов,турбуватися про рідних з дитинства ,бути уважною до близьких людей.

Ми навчаємо дитину з перших років життя любити батьків, допомагати їм. Однак для того щоб ці почуття стали початком любові до Батьківщини , важливо ознайомлювати дітей із роллю батьків , як громадян, працівників, що вносять свій вклад в майбутнє нашої країни. Це можуть бути спільні з дітьми прогулянки містом, де батьки звернуть увагу дітей на чистоту або забрудненість міста, бесіди з дітьми про необхідність берегти природу рідного краю, задля збереження здоров"я та життя свого , в першу чергу, та рідних. Це може бути спільна праця біля подвір"я: висадка дерев, квітів, – прибираємо,прикрашаємо – робимо разом наше місто чистим , гарним; Розповіді батьків про свою роботу, яку користь вони приносять суспільству дають можливість дітям усвідомити значення кожного в розвитку рідної держави , краю.

Виховний вплив батьків на дітей постійний. Вони впливають навіть тоді, коли нічого не роблять спеціально – просто своїми вчинками , прикладом, висловлюваннями тощо. Наслідуючи батьків, як найближчих і найбільш авторитетних людей, дитина засвоює норми поведінки, ставлення до природи ,до людей ,що оточують ,до рідного міста.

Велике значення в патріотичному вихованні дошкільнят мають традиції та звичаї сім"ї. Потрібно, щоб діти пам"ятали в дошкільному віці, звичайно, з допомогою дорослих, про дні народження батька та матері, сестер та братів, бабусь та дідусів, своїх товаришів, не забували про подарунки для них. Добре , коли діти дарять те, що зроблено своїми руками. А навчити їх цьому приємному заняттю наша з вами справа.

А головне свято день народження самої дитини. Як не складно про це говорити , але дитячі свята, дорослі частіше створюють для себе. У дорослих свої інтереси, бесіди і дітям на такому святі не цікаво і сумно : ніхто не пам"ятає про винуватця свята. Його залишають за спільним столом, він стає свідком дорослих розмов, нерідко долучається до них. Щоб звернути увагу на себе, дитина робить не завжди продумані вчинки. Дорослі роблять вигляд , що це весело, чекають від нього нових «подвигів».Дитина звикає бути центром уваги, що виховує в ньому нескромність та розв"язаність і аж ніяк не морально – етичні почуття.

Частиною патріотичного виховання є виховання любові до природи рідного краю. А почуття до природи розвиваються в ході природоохоронної діяльності. Бувайте якомога частіше з дитиною на природі в лісі, біля моря, на лимані, біля каналу, в парках та скверах рідного міста. Звертайте увагу дітей на неповторну красу навколишньої природи і хоча б одне деревце , або кущик щорічно саджайте разом з дитиною, доглядайте і спостерігайте за ростом та розвитком рослини, отримуйте задоволення самі і вчіть дитину насолоджуватись спільними здобутками. Знайомте дітей з назвами дерев, квітів , трав;розповідайте відомі вам легенди про рослини рідного міста.

По справжньому полюбивши природу, діти не будуть байдужі до рідного містечка , до Батьківщини.

Рідне місто… Нам необхідно показати дошкільникам , що рідне місто славетне своєю історією, традиціями, пам"ятниками, кращими людьми. Діти повинні зрозуміти, що їхнє місто – частина Батьківщини. Добре, якщо діти будуть знати,які визначні пам"ятники, музеї в місті, відомі люди,які прославляють не тільки місто , а й країну. Батькам необхідно знайомити дітей з історією рідного міста , архітектурою , походженням назв вулиць , парків.

Заморочки з бочки.

1. Що б ви розповіли своїм дітям про Історію виникнення нашого міста?

2. Від чого походить назва нашого міста Сміла?

3. Чи знаєте ви легенди, оповідки, пов'язані з рідним містом?

4. Які історичні місця нашого міста вам відомі?

5. Які історичні місця нашого міста ви відвідували з дітьми?

6. Чи зацікавлюються ваші діти пам'ятниками під час прогулянок міс­том?

7. Чи можете ви доступно для дитини розповісти про той чи інший пам'ятник,історичну подію?

8. Чи є у вашій родині традиція відвід­увати пам'ятні місця, покладати квіти?

9. Чи приймаєте ви участь разом з дітьми у впорядкуванні скверів, парків, вулиць, квітників біля свого будинку?

10.Чи знаєте ви походження назв вулиць?

 

Як залучити дітей до морально-патріотичного виховання вдома?

1.Привчайте дитину дбайливо ставитися до речей, іграшок, книжок. Пояс

Логін: *

Пароль: *