Дошкільний навчальний заклад ”Казка”
місто Чоп, Закарпатська область

Сторінка фізінструктора


Презентація фізкультурно - оздоровчої роботи в ДНЗ


Безпека життєдіяльності під час фізкультурних занять

                                 

Визначення у дітей ступеня втоми

під час рухової діяльності.

Ступінь втоми дитини за зовнішніми ознаками:

  1. зміна кольору обличчя – почервоніння, збліднення, посиніння;
  2. відповідна міміка – усмішка, спокійний  чи тривожний вираз обличчя, нахмурений лоб;
  3. ступінь спітнілості – спітніле обличчя чи лоб;
  4. характер дихоння – дихає ротом, задишка;
  5. робота серця – прискорене чи посилене серцебиття;
  6. зміни у поведінці – зниження уваги та зацікавленості, недисциплінованість, непосидючисть, зайва рухливість, надмірна активність;
  7. погіршення якості виконання рухів – втрата ритмічності, зниження швидкості, млявість;
  8. погіршення постави.

 

Способи зменшення фізичного навантаження:

  1. внести зміни у зміст заняття чи іншої форми рухової діяльності;
  2. зменшити кількість вправ та повторень;
  3. уповільнити темп виконання вправ;
  4. змінити спосіб організації дітей.                   

Вимоги для сворення безпечних умов під час виконання ходьби та бігу.

  •  
  • слідкувати за інтервалом, дистанцією та темпом рухів;
  • тримати у полі зору дітей і постійно регулювати відстань між першою та останньою дитиною;
  • при проведенні бігу на швидкість з різних вихідних положень використовувати імітаційні ігрові рухи;
  • забезпечити відсутність зайвих предметів, атрибутів та обладнання в зоні виконання бігових вправ;

Бігові вправи на свіжому повітрі:

  1. доріжки для бігу або майданчик  мають бути рівні;
  2. інструктор стоїть на фініші, а вихователь на старті;
  3. використовувати дистанцію на 10, 20 і 30 м;
  4. для початку бігу інструктор має подати сигнал дітям у вигляді свистку,  помаху прапорцем чи руки, голосом;
  5. після завершення бігу діти виконують дихальні вправи, спокійну ходьбу;
  6. кросові дистанції слід пробігати у повільному темпі без урахування часу,  інструктор біжить поряд з дітьми, а вихователь позаду;

 

Кожного разу після виконання бігових вправ необхідно проводити дихальну гімнастику.

Вимоги для сворення безпечних умов під час виконання шикування та перешиковування.

Під час проведення вправ:

  1. дотримуватись дистанції;
  2. інструктор має завжди знаходиись перед шеренгою і корегувати дії дітей, а вихователь позаду шеренги;
  3. під час перешиковування в русі інструктор має знаходитись в місці звідки видно всіх дітей, але не перешкоджати їх руху;
  4. при перешиковуванні в декілька колон через середину, інструктор стоїть на початку руху дітей, а вихователь – в кінці колони.

 

Вимоги для сворення безпечних умов під час виконання стрибків.

Зістрибування з лави, колоди, піднятої дошки:

  1. у місці приземлення має бути м’який настил;
  2. інструктор завжди поряд страхує дітей та тримає при зістрибуванні;
  3. вихователь допомагає дітям підніматись на лаву, колоду чи дошку, тримаючи за руку;
  4. увага дітей зосереджується на м’яке приземлення.

 

Вимоги для сворення безпечних умов під час виконання вправ з рівноваги.

  •  
  • при навчанні ходьби у рівновазі слід використовувати лише один снаряд, щоб страхувати дітей;
  • допомагати дитині підніматись, спускатись та супроводжувати від початку до кінця;
  • на спортивному снаряді одночасно може знаходитись не більше чотирьох дітей;

Дітям забороняється!!!

  1. зістрибувати з лави, важко приземлюватись на всю стопу чи на прямі ноги;
  2. швидко пересуватись по гімнастичній лаві, колоді чи похилій дошці потоком у кількості більше 4-х дітей;
  3. не дотримуватись відповідного інтервалу під час виконання вправ з рівноваги;
  4. виконувати вправи без страхування інструктора чи вихователя;
  5. виконувати вправи на піднчтій опорі, якщо спортивний снаряд не обкладено матами з обох боків та у місці зістрибування.

 

 

Вимоги для сворення безпечних умов під час виконання вправ з метання.

  •  
  • підібрати відповідне місце;
  • проводити заняття фронтально у шерензі;
  •  дотримуватись дистанції між дітьми та інтервалу між кидками;
  • вправу виконувати лише за сигналом інструктора;
  •  під час виконання вправ інструктор стоїть з одного боку майданчика, а вихователь з іншого.

Дітям забороняється!!!

  1. виконувати вправу без сигналу інструктора з фізкультури чи вихователя;
  2. самостійно змінювати напрямок руху м’яча чи торбинки з піском під час метання;
  3. перебігати майданчик під час метання;
  4. цілитися одне в одного.

 

Вимоги для сворення безпечних умов під час виконання вправ з лазіння і повзання.

Необхідно:

  1. у місцях розташування снарядів обов’язково укладати та закріплювати гімнастичні мати;
  2. страхувати дітей при виконанні вправ, тримаючи за спину та руку під час підьому та спуску;
  3. стежити за правильним захватом рейок: чотири пальці зверху, великий знизу;
  4. при виконанні вправ одночасно на двох прольотах, інструктор стоїть по середині;
  5. розучуючи вправи, діти виконують їх тільки по-одному;

Особлива увага:

  1. під час повзання на колінах та передпліччях по похилій дошці, слід стежити за тим, щоб пальці рук дітей були випрямлені та спрямовані вперед і не підгиналися;
  2. при повзанні в упорі стоячи, коли діти спираються на носки, а руками – на кисті, слід стежити, щоб вони правильно виконували захват з боків дошки (великий палець – зверху, чотори – знизу);

 

Дітям забороняється!!!

  1. зістрибувати з рейок драбини на прямі ноги;
  2. пропускати рейки драбини під час лазіння вгору та вниз;
  3. виконувати вправи з лазіння з вологими долонями;
  4. виконувати вправи маючи на руках потертості;
  5. відпускати руки, перебуваючи на гімнастичному снаряді;
  6. збігати по похилій дошці;
  7. лазити по одній драбині одночасно кільком дітям;
  8. виконувати вправи без страхування;
  9. розгойдуватися на мотузяній драбині;
  10. виконувати вправи на лазіння, якщо під драбиною не покладено гімнастичні мати;
  11. виконувати вправи на лазіння на свіжому повіті в незручному одязі та взутті;
  12. зав'язувати вузли на кінцях канату;
  13. з'їжджати з канату чи жердини вниз на руках;
  14. зістрибувати з жердини чи канату;
  15. відпускати руки, піднявшись на певну висоту;
  16. розгойдуватися на канаті чи жердині під час виконання вправ.

 

Руханка
Раз — зарядку залюбки
вранці роблять малюки.
Два — водички не цурались,
гартувались, умивались.
Три — сніданок смакували,
у садочок поспішали.

Раз, два, три у дитсадку
вчили руханку таку:
В спорті наша сила
для душі та тіла!

 

Права дитини
У світі всі малята — і хлопчики й дівчата —
повинні право мати щасливими зростати.
В турботливій країні, у люблячій родині
мужнітимуть здорові біляві й чорноброві.
Бо очі карі й сірі у злагоді та мирі
не плачуть, а сміються,
що «дітками» зовуться.


 

Гімнастика пробудження для малюків

 

 

Позитивні сторони гімнастики пробудження

  1. Гімнастика дає змогу запобігти швидкому відтоку крові від головного мозку (такий різкий відтік призводить до короткочасної гіпоксії, тобто кисневого голодування. Воно, якщо дитина різко набирає пози стоячи, може призвести до запаморочення, нудоти і, навіть, до короткочасної втрати свідомості).
  2. У позах лежачи забезпечується найсприятливіший режим діяльності серцево-судинної системи, коли серцю не доводиться перенапружуватися, щоб перекачати кров з ніг угору, долаючи силу тяжіння. Як результат – серцевий м’яз і кровоносна система зношуються значно менше.
  3. Дотриманням переходу від поз лежачи до прямо стояння забезпечується наростання тонусу м’язів, що втримують хребет у необхідному оптимальному положенні, до відповідного рівня. У свою чергу, правильна тонічна напруга хребта сприяє ефективній роботі спинного мозку, периферійної і центральної нервової системи.
  4. Під час виконання різноманітних вправ у позі лежачи створюються необхідні умови для довільного коригування положення зміщених хребців. Ось чому навіть дорослі після важкого трудового дня, коли м’язи спини і хребта перенесли важкі навантаження, із задоволенням лягають на підлогу – перекочуються, перекидаються, витягуються, щоб «хруснуло».
  5. Малюкам дуже подобаються різноманітні горизонтальні положення – це природно для них – поперевертатися, поперекидатися.

Проводити гімнастику пробудження можна у різних придатних для цього приміщеннях і місцях: на ліжечках у спальнях, на килимку у груповій кімнаті, в музичному чи фізкультурному залі, на майданчику, лісовій галявині.

Щоб можна було працювати з дітьми практично за будь-яких умов (на дерев’яній підлозі, на землі, траві, асфальті, на снігу), доцільно придбати для цього для кожної вікової групи індивідуальні килимки, якими користуються під час походів рибалки і туристи. Це – пінополіуретанові килимки. Вони не пропускають вологу і холод, легко миються і швидко висихають. Можна користуватися і звичайними килимками, якщо зарядку роблять у приміщенні.

Для ефективного проведення гімнастики на вулиці потрібно передбачити на фізкультурному майданчику гімнастичні лави різної ширини та висоти, східці, зариті в землю автомобільні шини, диски «Здоров’я», куби.

Різними можуть бути тональні програми, ігрові персонажі, але сутність залишається однаковою.

Кілька слів про дозування вправ у комплексах гімнастики пробудження. За обсягом вони можуть залишатися такими ж, як і були: від 8 до 15 хвилин. Можна попрацювати і триваліший час. Кількість вправ у комплексах також варіативна: від 4-5 до 8-10 хв. Можна, щоб навантаження зростало.

Для гімнастики пробудження необхідна легка, тиха і спокійна мелодія. Але музичний супровід можна і не використовувати. Вибір – за педагогом.

Комплекси гімнастики пробудження мають проводитися у театрально-ігровій формі. Для цього обирається тематична гра, наприклад, «Сонечко», яка поступово ускладнюється. Але тема залишається така ж сама: початок нового дня, сонечко сходить, світ оживає. І також по кожному комплексу – їх розвиток і ускладнення у перспективі мають нагадувати захоплюючий фільм, де діють одні й ті самі персонажі, а сюжет постійно змінюється.

Чого слід уникати під час проведення комплексу гімнастики пробудження

  1. Не починати гімнастику з ходьби і бігу
  2. Не застосовувати швидкі, інерційні, махові та інші рухи
  3. Не включати різні види підстрибувань, стрибків на місці й у русі
  4. Не використовувати тривалі вправи зі значним статичним м’язовим навантаженням
  5. Не розганяти пульс до високих показників – понад 140-160 ударів за хвилину
  6. Не вмикати гучну ритмічну музику

На пробудження (повільне, для кожного індивідуально) можна дати 8-10 хвилин. Гімнастику пробудження слід починати тільки після того, як усі вже вийшли зі сну.

Вихователь обирає позицію для показу – розміщується так, щоб його було добре видно всім. Комплекс виконується у повільному, спокійному, плавному темпі, ніби «мажемо полотно пензлем».

Триває гімнастика 8-15 хвилин із поступовою активізацією життєвого й емоційного тонусу.

Таку гімнастику корисно поєднувати з повітряними загартувальними процедурами.

Комплекс гігієнічної гімнастики після сну

  1. Потягування (в. п. – лежачи на спині, ноги разом, руки вздовж тіла; 4-6 разів)
  2. Почергове піднімання ніг (в. п. – те саме, що й при потягуванні; 6-8 разів)
  3. Розгойдування (в. п. – лежачи на спині, ноги зігнуті в колінах; 12-16 разів)
  4. Прогинання (в. п. – лежачи на животі, ноги прямі, руки зігнуті в ліктях; 10-12 разів)
  5. Розведення рук (в. п. – сидячи на ліжку; 10-12 разів)
  6. Повороти голови (в. п. – сидячи на ліжку, руки на поясі; 10-12 разів)
  7. Повороти тулуба (в. п. – сидячи на ліжку; 6-8 разів)
  8. Вправи на дихання (в. п. – сидячи на ліжку; 10-12 разів)
  9. Стрибки біля ліжка (в. п. – основна стійка, руки на поясі; 12-16 разів)

Загартування

  1. Систематичне провітрювання приміщення
  2. Щоденні прогулянки
  3. Одягання дітей відповідно до погоди
  4. Обливання (обтирання) рук, ніг.

Культурно-гігієнічні навички

  1. Привчати дітей акуратно складати одяг у призначених місцях
  2. Продовжувати вчити дітей правильно мити руки милом, полоскати рот після їжі
  3. Привчати дітей дбайливо ставитися до власних речей
  4. Закріплювати навички користування гребінцем

 

 

Гімнастика пробудження

Комплекс вправ «Кошенята»

  1. Кошенята потягуються (потягування з підійманням рук вгору)

В. п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба.

1 – потянутися, підняти руки вгору, потянути носочки ніг;

2 – повернутися у вихідне положення.

М. в. – руки прямі, потягуємося всім тілом, носочки прямі.

ІІ. Кошенята повертають голівки (повороти голови вправо/вліво)

В. п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба.

1 – повернути голівку на ліву сторону, полежати;

2 – в. п;

3 – повернути голівку на праву сторону, полежати;

4 – в. п.

М. в. – повернути голівку повністю, тулуб при цьому прямий.

ІІІ. Кошенята повертаються (повороти вправо/вліво)

В. п. – лежачи на спині, руки за головою.

1 – повернутися, лягти на ліву сторону, полежати;

2 – в. п;

3 – повернутися і лягти на праву сторону, полежати;

4 – в. п.

М. в. – повертатися всім тілом, руки з-під голови не виймати.

ІV. Кошенята піднімають лапки (підтягування ніг до живота)

В. п. – сидячи на ліжку з упором на руки.

1 – підтягнути праву ногу;

2 – в. п;

3 – підтягнути ліву ногу;

4 – в. п.

М. в. – ноги згинаємо, підтягуємо якомога вище до живота.

V. Кошенята потягуються (прогинання спинки)

В. п. – стають на ліжку з упором на руки і коліна.

1 – прогнути спинку, голівку підняти високо, відводячи назад;

2 – в. п.

VI. Кошенята тягнуться до сонця

В. п. – діти стоять на підлозі, руки вздовж тулуба.

1 – підняти руки вгору і потягнутися на носочках;

2 – в. п.

М. в. – тягнутись руками вгору якнайвище

Всі вправи виконувати по 4-5 разів

 

 

Комплекс вправ ранкової гімнастики з прапорцями

 

  1. Піднімання рук через сторони вгору

В. п. – руки опущені вниз. 1-2 – підняти руки через сторони вгору, постукати двічі прапорцями над головою, 3-4 – опустити вниз (6 раз).

2. Повороти тулуба

В. п. – стійка, ноги нарізно, руки з прапорцями опущені вниз. 1 – повернути тулуб вправо, підняти прапорець вперед на рівень плечей, вдих; 2 – повернутись у вихідне положення; 3-4 – теж саме уліво (6 раз).

3. Піднімання рук в сторони, виставивши ноги вбік на носок

В. п. – основна стійка, руки з прапорцями опущені вниз. 1 – підняти руки з прапорцями в сторони, праву ногу виставити вбік на носок; 2 – опустити прапорці вниз, приставити ногу; 3-4 – теж саме з лівої ноги (6 раз).

4. Нахили пів тулуба

В. п. – сидячи на підлозі, ноги нарізно, руки з прапорцями в сторони. 1-2 – нахили півтулуба вперед, торкнутися прапорцем носків ніг; 3- 4 – в. п. (6 раз).

5. Присідання

В. п. – основна стійка, руки з прапорцями опущені вниз. 1-2 – присісти, руки з прапорцями перед грудьми; 3-4 – в. п.(6 раз).

6. Вправи на дихання. Ходьба в повільному темпі.

 

Дихальна гімнастика для дошкільнят

 

Пам'ятка для навчання дітей правильного дихання:
навчатись у прибраній, сухій і провітреній кімнаті;
виконувати дихальні вправи до приймання їжі;
проводити заняття у вільному одязі;
не перевтомлювати молодших дітей;
дозувати кількість і темп виконання вправ.


ОРІЄНТОВНІ ВПРАВИ ДИХАЛЬНОЇ ГІМНАСТИКИ
"Годинник". Стати, ноги розставити, руки опустити. Розмахуючи прямими руками вперед, назад, у сторони, промовляти: "Цок-цок". (10-12 разів).
Ускладнення: в.п.— руки в боки; обертаючи тулуб правобіч-лівобіч, промовляти: "Цок-цок"(6-8 разів).
"Сурмач". Сісти на стілець, п'ясті рук стиснути й підняти вгору. Повільно видихаючи, голосно вимовляти:
"Пф-ф-ф-ф". (4-5 разів).
"Помахай крилами, як півник". Стати прямо, ноги нарізно, руки опустити, Підняти руки в сторони, а потім плеснути ними по стегнах. Видихаючи, промовляти: "Ку-ку-ріку". (10-12 разів).
"Каша кипить". Сісти, одну руку покласти на живіт, другу — на груди. Втягнути живіт і, набираючи повітря в груди, вдихнути; опустити руки й, випускаючи повітря та випинаючи живіт, видихнути. Під час видиху голосно вимовляти: "Ф-ф-ф". (3-4 рази).
"Потяг". Ходити по кімнаті або на місці, змінне рухаючи руками й промовляючи: "Чух-чух-чух''(у швидкому й повільному темпі). (10-12с).
"На турніку". Стати, ноги нарізно, гімнастичну палицю тримати перед собою. Підняти палицю вгору, стати на пальці, опустити палицю назад на лопатки й зробити довгий видих, вимовляючи: "Ф-ф-ф". (3-4 рази).
"Насос". Стати прямо, ноги нарізно, руки вздовж тулуба. Вдихнути, потім нахилитися вбік. Видихнути, ковзаючи руками по тулубу й голосно вимовляючи: "С-с-с-с-с". Випростатися — вдихнути, нахилитись у протилежний бік, повторюючи вимову звука - (6-8 разів). Поступово пришвидшувати й уповільнювати темп з одночасною швидкою звуковимовою.
"Регулювальник". Стати, ноги поставити на ширину плечей, одну руку підняти вгору, другу відвести вбік. Вдихнути через ніс, потім змінити положення рук, подовжено видихаючи й вимовляючи; "Р-р-р-р". (4-5 разів).
"Летять м'ячі". Стати, руки з м'ячем підняти вгору. Кидати м'яч уперед, подовжено вимовляючи під час видиху: "У-у-у-ух". (5-6 разів).
"Маятник". Стати, ноги поставити на ширину плечей, палицю тримати за спиною на рівні нижніх кутів лопаток. Нахиляти тулуб уперед, убік. Нахиляючись, видихати й водночас вимовляти: "У-у-у-у-ух". (3-4 нахили в кожний бік).
"Лижники". Імітувати ходьбу на лижах. Видихати через ніс, вимовляючи: "Ш-ш-ш-ш". (1,5-2хв).
"Гуси летять". Повільно ходити по залі. На вдих підняти руки в сторони, на видих опустити їх донизу, подовжено промовляючи: "Га-га-га". (1-2 хв).

 

ІГРИ НА РОЗВИТОК ДИХАННЯ ТА ВЕНТИЛЯЦІЮ ЛЕГЕНІВ

 

"Король вітрів"


Мета: формувати в дітей валеологічні знання.
Завдання: тренувати навички правильного носового дихання, зміцнювати м'язи обличчя.
Правила гри: діти розпочинають змагання на сигнал вихователя.
Матеріал: паперові вертушки або кульки на нитці.

Хід гри:
Ведучий розповідає: "Зібралися якось вітри зусібіч світу й засперечалися, хто з них найдужчий. Далі влаштували змагання: який же вітер з-поміж них дме найсильніше?”
Діти по двоє дмуть на вертушку (перемагає той, чия вертушка довше крутиться; або той, чия підвішена на нитці кулька підлетить найвище (три спроби). Ведучий застерігає; коли дмухаєш, повітря вдихається через ніс і різко видихається через рот.
З кожної команди обирають найвправнішого, й ці діти змагаються між собою. Переможець стає "королем вітрів".

 

"Чия кулька далі"


Мета: формувати в дітей дбайливе ставлення до власного здоров'я.
Завдання: зміцнювати коловий м'яз рота, трену¬вати правильне носове дихання, коли губи спокійно зімкнуті.
Правила гри: перемагає той. чия кулька за три спроби відкотиться якнайдалі.
Ігровий матеріал: стіл, дві пінг-понгові кульки різного кольору, два кубики (ґудзики) відповідних кольорів.
Хід гри:
Діти розподіляються на пари, й кожен обирає свою пінг-понгову кульку з-поміж тих, що лежать на простеленій на столі стрічці. За командою вихователя, діти вдихають повітря через ніс і з ротовим видихом дмуть на свою кульку. На місці, де вона зупиниться, ставлять збоку кубик або кладуть ґудзик відповідного кольору.

 

"Совонька-сова"


Мета: формувати в дітей практичні вміння та навички, які сприяють зміцненню дихальної системи.
Завдання; розвивати корекцію руху рук з дихальними рухами груднини, сприяти поліпшенню функцій дихання,
Правила гри: виграє той, хто жодного разу не помилиться.
Хід гри:
Діти сидять півколом біля ведучого. На сигнал "День!" повільно повертають голову правобіч-лівобіч. На сигнал "Ніч!" дивляться вперед і змахують руками - "крилами ". Опускаючи їх донизу, протяжно, без напруги, промовляють: "У-у-ф-ф". Гра повторюється 2-4 рази.

 

"Завбачливі хом'ячки"


Мета: формувати в дітей основи знань про роботу органів дихання.
Завдання: вчити носового дихання та координації рухів.
Матеріал: два стільці, аркуші паперу, 4-5 фантів ("зернин").
Правила гри: виграє той, хто перейде "болото" й перенесе всі зернини.
Хід гри:
Ведучий розповідає дітям, що хом'ячки зберігають запаси їжі між щічок. Пропонує малим стати хом'ячками й перенести через "болото" "зернини". Кожен учасник гри бере в руку фант ("зернину"), надимає щоки й рухається від стільця до стільця (долає "болото") по розкладених на підлозі аркушах паперу ("купинах"). Залишивши фант на стільці, плескає себе по щоках, видихаючи повітря, й по "купинах" повертається назад. Так переносить на протилежний бік усі зернини. Ведучий стежить за виконанням завдання. Той, хто не помилився, отримує приз.

 

"Літак-літачок"


Мета: формувати в дітей практичні вміння та навички правильного дихання (глибина, ритм).
Завдання: сприяти насиченню легень киснем, зміцнювати м'язи рук та груднини; координувати рухи в просторі.
Правила гри: виконувати рухи за змістом гри, не наштовхуватися на інших гравців.
Хід гри:
Ведучий показує, як імітувати рух літака: розводить руки в сторони долонями догори, піднімає голову — вдих. Повертається вбік і, вимовляючи: "У-у-у", видихає; стає прямо, опустивши руки — пауза (і т. д.).
Дитина повторює рухи за дорослим 2-3 рази. Потім ведучий промовляє слова, а дитина виконує рухи самостійно по 2-4 рази в кожний бік у ритмі слів: "Літак-літачок починає свій політ — розводить руки в сторони: піднімає голову й робить вдих

"Я праворуч полечу" — повертається праворуч, видихає: "У-у-у". "Я ліворуч полечу" — повертається ліворуч, видихає: "У-у-у". "Приземлюся"—стає прямо й опускає руки (пауза).

 

"Потяг із кавунами"

          
Мета: формувати в дітей основи знань про власне здоров'я.
Завдання : поліпшувати глибину та ритм дихання;
зміцнювати м'язи рук та плечового поясу; вчити узгоджувати власні дії з діями інших гравців.
Правила гри: вимовляти звуки й узгоджувати їх з ігровими діями, виконуваними на сигнал вихователя.
Матеріал : 3-4 різноколірні м'ячі.
Хід гри:
Діти сідають кружка на килимі. Ведучий, що всереди¬ні, кидає по колу м'яча одному з гравців. Той перекидає м'яча сусідові — "кавуни" завантажують у вагони потяга. Коли м'яч повертається до першого гравця, він кидає його ведучому. Всі кавуни завантажено, діти підводяться й промовляють: "Гу-гу-гу", — потяг починає рухатися:
діти виконують кругові рухи руками. Через 1,5-2 хв. зупиняються й вимовляють: "Ш-ш-ш".


"Пір'їнки"


Мета: формувати, зберігати, зміцнювати й відновлювати фізичне здоров'я дітей.
Завдання: вправляти у правильному носовому диханні, зміцнювати дихальні м'язи.
Правила гри: розпочинати змагання на сигнал вихователя.
Ігровий матеріал: 4 стільці, 2 мотузки, 10 жмутиків пір’їнок, зв’язаних по три штуки.
Хід гри:
Поміж стільців натягують мотузку з прив'язаними до неї жмутиками пір'їнок на відстані 10 см один від одного. Учасники гри розподіляються на два гурти й розташовуються обабіч мотузки навпроти пір'їнок на відстані 50 см. На сигнал вихователя, глибоко вдихнувши повітря носом, потужним видихом здмухують пір'їнки. Щоб зробити потужний видих, губи треба скласти
трубочкою, а щоки надути. Перемагає та команда, в якої пір'їнки злетять угору швидше. В таку гру доцільно грати з дітьми, хворими на респіраторний алергоз, бронхіальну астму, астматичний бронхіт.

 

"Кулька луснула"


Мета: формувати в дітей навички грудно-черевного дихання; вчити правильно стулювати уста.
Завдання: вчити включати носове дихання, дбайливо ставитися до органа нюху.
Правила гри: за правильно виконане завдання гравець отримує фант.
Хід гри:
Діти сидять півколом. Ведучий пропонує "надути кульку". Надуваючи кульку, діти широко розводять руки в сторони й глибоко вдихають носом. Видихаючи повітря в уявну кульку через рот, вимовляють: "Ф-ф-ф", повільно з'єднуючи долоні під "кулькою". Потім на оплеск ведучого "кулька лускається" —діти плещуть у долоні. З кульки виходить повітря — діти вимовляють: "Ш-ш-ш", витягаючи губи трубочкою, й кладуть руки на коліна.
Кульку "надимають" 2-5 разів. Ведучий стежить, щоб видих був глибокий, а під час гри діти не збуджувалися надмірно.

 

"Булькання"


Мета: виховувати в дітей потяг до здорового способу життя.
Завдання: відновлювати носове дихання, формувати ритмічний видих, поглиблювати його.
Правила гри: діти на сигнал вихователя дують через соломинку.
Матеріал: склянки, на третину наповнені водою, соломинки (трубочки для коктейлю), фанти (жетони).
Хід гри:
Біля кожної дитини на столі стоїть склянка з водою та соломинкою. Вихователь показує, як правильно видувати повітря через соломинку, щоб отримати тривале булькання (глибоко вдихати через ніс, потім робити глибокий довгий видих через соломинку). Після підготовчих спроб діти на сигнал ведучого вдихають носом повітря й дують через трубочку у воду — булькають нею. Переможець отримує фант.

Логін: *

Пароль: *